Så här var våra träffar 2024

Våra aktiviteter hittills under 2024 redovisas här.

Månadsträffen den 9 april

SPF Seniorerna Eklandet har haft månadsträff med 45 medlemmar närvarande. Ordförande Maggie Aronson hälsade välkommen och informerade om kommande program, bl a Pub-afton på Laszlo´s krog och besök på Hjärta till Hjärta Secondhand. Tre styrelsemedlemmar skall åka till Distriktsstämman i Finspång.
Vår webb-ansvarige Ulf Berggrund informerade bl a om SPF Seniorernas App.
När något kommer in på vår hemsida syns det direkt i Appen.
För underhållningen svarade trion Tombola med ett uppskattat program.
Träffen avslutades med kaffe, bröd och trevlig samvaro.

Utflykt / Promenad torsdagen den 21 mars

Trots lätt duggregn var vi 8 deltagare på vårens första promenad. Den gick längs Stångån, med start vid Tannefors sluss. Per berättade om den gamla kvarnbyn, där det kraftigt strömmande vattnet fick oss att känna oss förflyttade 200 år tillbaka i tiden.

Fredag den15 mars

Tre-rätters lunch på Ljungstedska gymnasiet.

Månadsträffen den 12 mars

SPF Seniorerna Eklandet har haft månadsträff med ett 50-tal medlemmar närvarande.
Ordförande Maggie Aronson hälsade välkommen och informerade bl a från senaste KPR-mötet, våra kommande luncher på Ljungstedtska gymnasiet och den kommande vandringen/utflykten den 21 mars. Gunilla Gustavsson informerade om zoom-utbildningar, som vi kan delta i. Annika Persson informerade om de nystartade lunchgrupperna.
För underhållningen svarade trubaduren och sångaren Lotta Källström. Hon spelade och sjöng kända melodier och ledde ett trevligt musikquiz före och efter kaffestunden.

Foto: Lotta Källström
Vinnare i musikquizet, lag nummer 3.

Foto: Maggie Aronson

Nästa månadsträff tisdagen den 9 april.

Årsmöte den 13 februari

Protokoll från SPF Eklandets Årsmöte 2024 finns här.

SPF Seniorerna Eklandet har haft årsmöte med 65 medlemmar närvarande.
Ordförande Margaretha Aronson hälsade välkommen och informerade bl a om luncherna på Anders Ljungstedts gymnasium och promenadgruppen.
Mötet började med parentation med ljuständning, diktläsning och en tyst minut för de medlemmar som avlidit föregående år.
Ordförande för årsmötet var Linköpings borgmästare Mikael Sanfridson.
Årsberättelsen godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Den nya styrelsen presenterades och två avgående styrelsemedlemmar avtackades. Därefter serverades kaffe och semla.
Sedan informerade Mikael Sanfridson om sitt arbete som Linköpings borgmästare och kommunfullmäktiges ordförande och vad som händer i Linköping.
Efter en mycket intressant information blev det dragning i lotteriet.
Dagens sista gäst var sjuksköterskan Suss Brusberg Bind, som informerade om äldremottagningen på Ekholmens vårdcentral.

Månadsträffen den 16 januari

SPF Seniorerna Eklandet har haft vårens första månadsträff där 44 medlemmar deltog.
Ordförande Maggie Aronson hälsade välkommen och presenterade dagens första gäst, Sanna Eklund från Nordic Wellness. Hon har arbetat med seniorträning i sex år och berättade om varför det är viktigt att ha god funktion och styrka i kroppen och att man äter rätt för att få bra energi och orka mer.
Föreningens webbansvarige Ulf Berggrund berättade om ett digitalt möte i Linköpingskretsen där han är digitaliseringsombud.
Dagens sista gäster var Göran De Geer och Margareta Adolfsson som informerade om Röda Korsets ledsagarservice på US.
Under eftermiddagen serverades kaffe och bröd.