Om föreningen

Eklandet - Den lilla föreningen inom Östgötadistriktet.

Välkommen till EKLANDET

Föreningen vänder sig främst till pensionärer i Landeryd med omgivning men alla SPF-medlemmar är varmt välkomna till våra möten och aktiviteter.

Vi är en förening i det mindre formatet som sätter närhet, gemenskap och glädje i främsta rummet. Vi vill att du som medlem personligen ska känna dig delaktig, att vi ska lära känna varandra och ha trevligt tillsammans. Hälsa och motion, sång och musik, natur och kultur är sådant som får oss att må bra och känna livskvalitet och är därför viktiga inslag i vårt program.

Genom att föreningen ingår i den större gemenskapen SPF Seniorerna har vi möjlighet att delta i de aktiviteter som sker inom andra föreningar inom Linköpingskretsen liksom att medlemmar i dessa föreningar är välkomna att delta i våra aktiviteter.

Våra medlemmar kan också delta i de verksamheter i form av resor, studier, kulturella arrangemang och friskvård som genomförs i samarbete mellan föreningarna i Linköpingsområdet, inom den gemensamma organisationen Linköpingskretsen och inom SPF Seniorerna Östgötadistriktet.

Som medlemmar i SPF Seniorerna får vi rabatter hos ett antal företag, möjlighet att teckna förmånliga försäkringar och vi får SPF:s medlemstidning "Senioren".

SPF Seniorerna är en politiskt och religiöst obunden organisation som på flera nivåer arbetar för att våra intressen som pensionärer ska beaktas. Det gäller bl a pensioner, skatter och tillgång till vård och omsorg.