Årsmöte den 14 februari i Fylstakyrkan

SPF Kumlabygden hade sitt årsmöte med 61 medlemmar närvarande. Årsmötet öppnades av ordföranden May Pettersson som utlyste en tyst minut för att minnas våra medlemmar som avlidit under året. Den av slutades med stämningsfull pianomusik av vår medlem Gullmay Arnell.
Ordföranden för årsmötet var Kerstin Lundqvist Eriksson och vice Elisabeth Jonsson. Sekreterare Åke Sundberg och justerare och rösträknare Benny Skillborg och Maud Rattenborg
Årsmötet beslutade att bevilja styrelsen ansvarsfrihet för år 2023
May Pettersson omvaldes som ordföranden på 1 år och Barbro Backlund, Håkan Emanuelsson och Jeanette Klingberg omvaldes på 2 år. Revisorer omvaldes Karl Åke Folkesson och Irene Blom. Som ersättare nyvaldes Ingvar Lund
Som valberedare för år 2024 utsågs som sammankallande Sten Granström, samt Elisabeth Jansson och Inger Jansson
Årsmötet avslutades med att ordföranden May tackade för förtroendet och dela ut blommor till presidiet, avgående i valberedningen Stig Blomqvist och aktivitetsansvarig för inomhusboulen Sonja Frisén. Avgående revisor Sören Johansson och aktivitetsansvarig för Hjärnkoll Marianne Åkerlind var ej närvarande men fick blommor i efterhand.
Årsmötet avslutades med härlig jazzmusik framförd av ungdomar från Kävesta Folkhögskola samt den traditionella semlan med dryck till.

Foto: Jeanette Klingberg