Årsmöte 25 januari 2024

Årsmötet ägde rum den 25 januari med ett 100-tal medlemmar närvarande. Ordförande i föreningen, Chatrine Pålsson Ahlgren, hälsade välkomna.

Parentationen inleddes därefter med en kort andakt av pastor Hanna-Sara Leones och de församlade som sjöng psalmen ”Härlig är jorden”. Därefter läste Svante Leijon upp namnen på de 30 under året avlidna medlemmarna, som hedrades med en tyst minut. Andakten avslutades och SPF-kören samlades för att sjunga ”Stad i ljus”.
Förhandlingarna startade med att årsmötet valde Birgitta Petersson till ordförande och Ove Johansson till sekreterare.
Valen inleddes med omval av ordförande Chatrine Pålsson Ahlgren liksom styrelseledamöterna Svante Leijon, Anita Sandström, Jerry Olsson och Lars Hultman. Nyval gjordes av Mariette Nilsson och Lena Karlsson. Kvarstod Per Franzén och Anne-Maj Olsson.
Omval gjordes vidare av revisorerna KG Lundgren och Olle Ekström med suppleant Rune Sellberg. Likaså omval av KPR-representanterna Lena Karlsson och Kerstin Strand samt ersättare Owe Blomqvist. Nyval gjordes av ersättare Gunnel Tellmo. Till sist gjordes omval av valberedningen med Sören Svensson, sammankallande, Anita Johnsson och Birgitta Petersson.
SPF-kören samlades åter och sjöng sångerna ”Små nära ting” och ”Och sången väller fram”.
Psalm och sånger ackompanjerades denna dag av Margareta Wessel på piano, som också ledde kören.
För stora och fina insatser för föreningen avtackades, med presentkort och blommor, avgående styrelseledamöterna Gunnel Johansson och Rickard Gränefält. Ann-Christin Nilsson och Kerstin Cedergren, avgående från köket, Birgitta Petersson, avgående från Känn din bygd, Berit Henriksson, avgående från gympa/friskvård och Göran Schedin, avgående från mattcurling.
Värdar i köket var Anita Johnsson, Ulla Blomqvist och Gunvor Samuelsson, som stod för serveringen av kaffe och smörgåstårta.

Årsmötesprotokoll 2024

Årsberättelse 2023