Sociala gruppen

Sociala gruppen består av 5 medlemmar; Barbro Bellhammar, Lisbeth Mellborg, Margaretha Ingvarsson, Hjördis Johansson och Solweig Slattegård.

Vi har under året haft en vår- och en höstträff på Prästkullen med cirka 20 besökare vid varje tillfälle. Underhållningen har endast kostat en liten blomma och besökarna betalar 20 kr för kaffe med dopp. Träffarna är mycket uppskattade. Vi utför också hembesök och ringer samtal till pensionärerna.

Under seniorveckan under hösten medverkade vi dels på Hembygdsgården, med dukning och kaffeservering till över 200 personer, och dels på Prästkullen med att förbereda kaffe och servering för cirka 30 personer.

Inför julen har vi delat ut 36 julblommor och skickat 3 julkort till 90+ pensionärer.

Tidigare år har gränsen för julblomma varit 85+, men i år hade styrelsen beslutat att höja åldern till 90+. Ett oerhört uppskattat inslag i vår verksamhet, som inte bara ger mottagarna en uppmuntran utan som också ger oss mycket glädje och tacksamhet tillbaka. Mottagarna skickar med många tack till föreningen.

Sociala gruppen
/Solweig Slattegård