Vad får man för pengarna?

Ibland kanske någon undrar om medlemsavgiften. Vad händer med pengarna?

Medlemsavgiften är 300 kr per år. Är det väl använda pengar? Svar Ja. Det är inte ens 1 krona per dag. För detta belopp får man som medlem den goda tidskriften Senioren, man får förmåner när det gäller försäkringar, energiavtal, juristhjälp, kryssningar med mera. Som medlem får du dessutom vara med på medlemsmöten och andra träffar med andra medlemmar i olika aktiviteter och resor. Som medlem kan du också vara med att påverka hur föreningen enligt din mening bör arbeta.

SPF Seniorerna kan göra livet enklare och bättre för pensionärer. Ett konkret bevis för det är Seniorkortet - som gör det mycket billigare att åka buss och tåg inom vårt län.

Vi samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan, Länsförsäkringar Kalmar och Svenska Postkodstiftelsen.

Alltså: man får mycket för pengarna!