KalmarParken

KalmarParken eller Föreningarnas Hus

Årsmöte hölls i Serveringspaviljongen 2020-06-10 kl. 18.00-19,30
Till ordförande vid årsmötet valdes Sven-Erik Karlsson.
Verksamhetsberättelse och ekonomisk berättelse föredrogs.
En inventering av Danspaviljongen har gjorts av en konservator och byggprojektledare Jim Olofsson. Kommunen har avsatt 19 miljoner kr. för projektet men tyvärr är byggnaden i väldigt dåligt skick med bl. a. mögel och fuktskador.
En kostnadsuppskattning är gjord av Jim Olofsson för en totalrenovering av byggnaden vilken uppgår till sammanlagt 31 miljoner kr.
Följande alternativ diskuterades:
1. Riva och återskapa en ny enplans danspaviljong i stil med 1948.
2. Riva danspaviljongen och återskapa ursprunglig byggnad.
Fastighetsförvaltaren Emelie Teveborg och Jim Olofsson har fått i uppdrag att skyndsamt ta fram en kostnads-beräkning på en nybyggnation av Danspaviljongen. Beslut om att gå vidare med nybyggnation förväntas tas direkt efter semestern i augusti.
Till ny ordförande valdes Lars Hamrin, SPF Seniorerna Kalmar.
Till kassör valdes Göran Wiegert, PRO
Ledamöter: Marie Fransson, ABF, Lene Polteg, SPF Seniorerna Kalmar, John Leo Carter, Studiefrämjandet, Wilhelm Bodell, Kalmar folkdanslag, Veronica Selén Ericsson, enskild medlem.
Ersättare: Göran Stridsberg, FUB,
Bengt Thomasson, PRO, Ralf Ericsson,