Om föreningen

SPF Seniorerna Frösön är en förening för pensionärer på Frösön med omnejd. Föreningen bildades i februari 1984 och firade alltså sitt 25-årsjubileum 2009.

SPF Frösön är en livaktig förening som engagerar och skapar gemenskap för sina medlemmar genom bland annat studiecirklar, friskvårdsaktiviteter och månadsmöten.

Om Frösön.

Frösön, med sina cirka 10800 invånare är den största ön i Storsjön. Ön har tre broförbindelser, i öster med Östersund, i väster med Genvalla och i norr med Rödön. Många platser kring Storsjön har fått sina namn efter asagudar, så även Frösön efter vanerguden Frö.

Frösö kyrka från 1100-talet finns på ön liksom den enda kända runstenen i Jämtland. Åre Östersund flygplats ligger på ön.

Från tonsättaren Wilhelm Peterson-Bergers hem Sommarhagen, har man en vacker utsikt ner mot Storsjön med Oviksfjällen i bakgrunden. Har man riktigt tur kan man se Storsjöodjuret vaka på en spegelblank storsjöyta.