Vårblomstrande möte

Den 10 mars hade SPF Seniorerna Åsa månadsmöte. 90 medlemmar mötte upp för att lyssna till Anna Lindgren från Hjälmeskulla Handelsträdgård.

Tillsammans med Hanna Larsson hade Anna dukat fram ett stort utbud av vackra blommande vårplantor av olika slag. På ett engagerande sätt berättade hon om olika plantor och vad man skall tänka på när man gör en plantering, som t ex färg och höjd. Vi fick lära oss att penséer är en korsning mellan viol och styvmorsviol och finns i närmre 500 sorter. Narcisser av olika sorter och andra vårlökar visades upp tillsammans med förra årets favoritblomma gyllenlack och många andra vackra blommor. Den som vill ha mycket antioxidanter bör satsa på blåbärstry av 2 olika sorter. Efter presentationen var det rusning till utställningen av köpsugna seniorer och en stor del av utställningen såldes. Det var vårkänslor trots en regnig och blåsig dag.

Du vet väl om att SPF´s medlemmar får 10% rabatt mot  uppvisande av medlemskort.

Se fler bilder i bildgalleriet.