Bovierainformation

Grisarna på Hamragårdsvägen ville inte ha Bovieran som granne och kommunen bedömde att en tvist skulle fördröja byggnationen ytterligare Kommunen utlovade förslag på en alternativ tomt och har nu föreslagit Bovierans ägare AB Balder en tomt norr om Åsa Gårdsskola och Kläppavägen.
SPF Seniorerna Åsa är visserligen initativtagare till Bovieran Åsa, men nu är det Kungsbacka kommun och AB Balder som inlett förhandlingar och vi håller givetvis tummarna att man kommer till ett positivt beslut. Vår uppfattning är att det nya läget för Bovieran har ett bättre läge med fri sikt åt alla väderstreck.
Från 1 januari 2019 har vi överenskommit med Bovieran att alla nya intresseanmälningar skall ske via Bovierans hemsida, där alla nya Bovieror har sina anmälningsblanketter.
Bovieran är ju ett 55+ objekt och våra tidigare aktiviteter har ju varit riktade mot våra egna medlemmar men nu är det fritt fram för alla över 55 och det angeläget att det blir en bra ålderspridning i den nya bostadsrättsföreningen. Tipsa gärna yngre vänner och bekanta om det här boendealternativet. Mycket information finns på Bovierans hemsida!
Mats Nyberg
mats.e.nyberg@telia.com tel. 070 635 11 66