Om oss

SPF Seniorerna Morup-Stafsinge startades 1954.                                                 Vi är ca 300 pensionärer från Morup, Långås, Glommen, Skogstorp och Stafsinge med omnejd har valt att vara medlemmar i vår förening.

SPF Seniorerna vill vara den naturliga föreningen för Dig som är pensionär. För att alla ska trivas hos oss har vi ett varierat utbud av aktiviteter. Vi arbetar med folkhälsa och friskvård. Vi har även studiecirklar, föreläsningar och kulturaktiviteter liksom intressanta resor, rundvandringar och studiebesök. Vi försöker att hitta olika aktiviteter som stimulerar till gemenskap.

Vi tar gärna emot förslag på programpunkter från våra medlemmar. I vårt arbete är inflytande, valfrihet och livskvalitet tre viktiga ledord.

Varför bli medlem i SPF Seniorerna? SPF Seniorerna har idag ca 270 000 medlemmar. Det gör att vi är en stark röst i samhällsdebatten men också att vi kan erbjuda en bredd av aktiviteter och arrangemang runt om i landet. Utan medlemmar vore vi ingenting - med dig kan vi bli än starkare och vassare. Gå med idag! Det här får du för medlemsavgiften: • Möjlighet att påverka de viktiga äldrefrågorna. • Möjlighet att teckna en förmånlig olycksfalls- och livförsäkring. • Mötesförsäkring, en olycksfallsförsäkring som gäller under SPF Seniorernas möte. • Ett medlemskort som ger rabatt på allt från energi till resor och tidningar. • Medlemstidningen Senioren nio gånger om året (värde 295 kronor). • Idrottstävlingar och motionsaktiviteter. • Medlemskap i en lokalförening som ger många möjligheter till en mängd aktiviteter, resor, föredrag, idrott och samvaro. Detta gör SPF Seniorerna för dig SPF Seniorerna är en politiskt oberoende organisation som påverkar regering och riksdag men också landsting och kommuner med sakliga argument och fakta. Det gäller naturligtvis seniorfrågor som exempelvis ekonomi, boende,säkerhet, hälsa, vård och omsorg.