Månadsmöte i mars

En trevlig stämmning i Nyarps Bygdegård när SPF hade sitt månadsmöte.

Ordförande Carl-Åke Johansson öppnade mötet med att hälsa välkommen till ca 90 medlemmar och att informera om vårens aktiviteter. Bernt och Birgitta från resekommittén informerade om studiebesök och resor. Medlemmarna hade möjlighet att köpa motionskort där de kan fylla i när de utövat någon typ av motion. Lennart Olsson berättade att det finns möjlighet att spela bordtennis i bygdegården. Efter fika med goda smörgåsar startade kvällens gäst, Stubbe, upp med ett musikquiz där vi lagvis fick svara på tretton frågor med välkända låtar och artister. Han bjöd oxå på lite trolleri och reflektioner om artister då och nu. Efter lottförsäljning och dragning i lotteriet, där vinsterna handlade om påsktema, var det dags för utdelning av priser till vinnarna i musikquizet, först delades tre tröstpriser ut och sen priser till de tre bästa lagen, max poäng 27, bästa laget Åkershults seniorer vann med 25 p, tätt följt av 40-50 talisterna och Vingåker. Calle tackade Stubbe med en honungsburk för ett roligt musikquiz och tackade tolkcentralen och serveringspersonalen, avslutade med att påminna om att vi ska anmäla oss till vårfesten 8 maj.