Oktobers månadsmöte

Det var en händelserik kväll när SPF hade sitt månadsmöte i Nyarps Bygdegård.

Lennart Olsson inledde kvällen med att hälsa alla hjärtligt välkomna och särskilt till två nya medlemmar. Ebba informerade om vikten av att använda sej av tolkcentralen på våra möten, hon berättade om "fixartjänst" som man kan anlita för att hjälpa till med diverse göromål i hemmet, vidare berättade Ebba om att det kommer en firma som säljer underkläder till kvinnor på Olles Dotter 17 oktober.

Bernt från resekommitten berättade om kommande studiebesök på Smurfit Kappa, Brännögård.

För kvällens musikunderhållning stod Elin Söderlund som började med att berätta lite om sej själv och sen gjorde  fina tolkningar av bl a Ted Gärdestad, Åsa Jinder och Stig Olin, förutom gitarr och sång spelade Elin även på ett stränginstument som heter bazooka.

Efter fikastund med goda smörgåsar och tillfälle att köpa lotter fick vi en föreläsning av Leif Nilsson, som varit ordförande i Hylte-Halmstad vollyboll i nära 40 år, han berättade om framgångarna med laget genom åren."Mats på höjden" dök upp som en hemlig gäst  och som  lagets största supporter visade han med både skaldering, koskälla och banderoll hur det går till på matcherna.

Lennart tackade serveringspersonalen och tolkcentralen efter att det varit vinstutlämning på lotterna.

Kvällen avslutades med att Åke Bogren berättade grunderna för att rädda liv och beskriva hur hjärtstartaren fungerar som nyligen installerats i bygdegården.