Välkommen att bli medlem.

Hej Senior!

Grattis du har uppnått den ålder då du själv kan bestämma hur du disponerar din tid och vad du vill göra.

Att bli pensionär innebär inte att gå in i en viss livsstil. Men genom att organisera oss får vi möjlighet att skapa förutsättningar för livsstilar som tilltalar moderna seniorer.

Med hänsyn till din bostadsort passar det att du ansluter dig till SPF seniorerna Långaryd-Landeryd.

Vår förening är en politiskt och religiöst obunden pensionärsförening med ca 240 medlemmar och ingår i Sveriges Pensionärsförbund SPF samt tillhör Hallandsdistriktet av SPF.

Nya medlemmar är välkomna i föreningen och medlemskap kan du få som uppbär pension av något slag, oavsett ålder. Om du är gift eller sambo med medlem kan du också få bli medlem även om du inte är pensionär själv.

Vad får jag som medlem?

• social gemenskap med människor i min egen ålder
  • bevakning av de äldres sociala och ekonomiska intressen
  • råd och hjälp i frågor som rör de äldres problem