Öppna upp i vår förening efter Corona

Uppstart av våra aktiviteter efter Corona

• Möte

Våra aktiviteter har nu legat i träda i mer eller mindre 1,5 år. Vår torsdagspromenad är populär, men det passar säkert inte alla. Intressen som bokklubb, vävning, vinkännedom, resor är sådant som hägrar.

På senaste månadsmöte diskuterades det en hel del om vi med tanke på Folkhälsomyndighetens beslut att öppna upp samhället i slutet av september inte kan köra igång alla aktiviteter igen. Självklart vill vi alla återgå till ett så normalt samhälle som möjlighet. De flesta i vår åldersgrupp är numera fullvaccinerade och därmed bra skyddade mot svår corona. Dock är vi en känslig grupp, så eftertanke gäller.

Vi kommer att diskutera och ta beslut hur vi går vidare på nästa styrelsemöte som äger rum den 5/10. Då borde vi veta mera om lokala rekommendationer. Plan för uppstart borde kunna presenteras på månadsmötet den 13/10.