Julbrev

Från Häggens ordförande Sara Dahlberg

Julhälsning.
Ett långt och händelserikt år är på väg mot sitt slut och de flesta av oss har säkert många förhoppningar inför år 2022. Jag hoppas att vi får ett år där vi lyckas ”tämja” alla dessa virusvarianter.
Vi i Häggen har också tvingats omvärdera vissa saker och jag tycker att vi har varit bra på att anpassa oss och försöka tänka nytt. Många aktiviteter har vi kunnat genomföra både utomhus och inomhus. Vi har ställt om istället för att ställa in och använt vaccinationsbevis när det var nödvändigt. Vi har gjort vårt bästa för att minska smittspridningen och de flesta av oss har gått igenom en tuff tid. Detta är en del av livet, som vi måste lära oss att leva med.
Vi människor behöver både gemenskap och varandra och därför hoppas jag att vi kan genomföra vårens program utan för många ändringar. Eftersom man tror att smittspridningen kommer att öka, får vi avvakta med besked. Förhoppningsvis kan vi så småningom utöka vårt program istället.
Jag vill passa på att tacka programgruppen för det är tack vare Er som vi har haft någon verksamhet att erbjuda våra medlemmar. Tack också till de medlemmar som alltid ställer upp och fixar med allt praktiskt som måste göras. TACK!!
Ett stort TACK också till Ove Lindblom som ser till att hemsidan fungerar och att ni medlemmar får all information.
Ett tack också till styrelsen som jobbat på med de uppgifter som måste skötas.
Om några dagar är det jul. En efterlängtad högtid av många, en ljus högtid i slutet av ett mörkt år.
Oavsett om du firar julen ensam eller med familjen så blir det återigen en annorlunda jul. Skäm bort dig själv med något som du verkligen tycker om.
Ett säkert tecken på att man blir äldre är att jultomten ser yngre ut för varje år som går.
Nu önskar jag Er alla en skön julhelg och ett virusfritt, positivt och ljust 2022.
                                                                 Sara Dahlberg Ordf.