Sigges minne
Björn och Maj-Lis vann Bouletävling
För fjärde året spelades bouletävlingen Sigges Minne.på boulebanan i Parken, Landsbro. Tävlingen är öppen för medlemmar i pensionärsföreningarna SPF och PRO Landsbro. Dubbelspel är det som gäller men vid ojämnt antal spelare kan även trippelspel tillåtas.19 spelare var anmälda.Lagen lottas helt förutsättningslöst ihop. Alla lag spelade 4 matcher på tid.Första omgången lottades och de följande omgångarna spelades som monrad. Paret Björn Sjöstrand/ Maj-Lis Andersson vann samtliga 4 matcher och fick därmed en inteckning i tenntallriken. Tvåa blev Ingvar Sickeldahl / Gärd Gustafsson med 3 vinster följda av Ing-Britt Lingmerth/Harald Simonsson / Anita Johansson.I pausen bjöds det på grillad korv med god gemenskap och bra väder. Vi kommer att hålla igång med träning varje torsdag kl. 9.30 – 12.00 fram till oktober månad då vi tränar inomhus i Vetlanda Boulehall med samma tider. Ta vara på detta tillfälle för att få både motion och en trevlig gemenskap. Hälsningar Lawrence.