Om föreningen

SPF Seniorerna är en medlemsorganisation för alla som har rätt till pension oavsett ålder och är politiskt och religiöst obundet. SPF Seniorerna har idag cirka 260 000 medlemmar, ca 800 föreningar och 27 distrikt.

Vår förening har runt 220 medlemmar och har sin verksamhet i den sydligaste delen av Halland, längs Hallandsås. Vårt område omfattar Våxtorps, Hasslövs och Skummeslövs församlingar. I den ostligaste delen av Våxtorps församling präglas naturen av Sydsvenska höglandets skogsområde. Längre västerut har vi slättbygd med jordbruksområden och längst i väster möter havet med sydligaste delen av Sveriges längsta badstrand.

Det är en bygd full av sevärdheter antingen man är intresserad av historia och gammal kultur eller av natur med vackra vyer och sällsynta växter.