Ordförandebrev april 2021

Utflykt till Åholmen, gemensamma promenader och samtalsgrupp

Hejsan SPFare!
Nu har jag kommit igång med trädgården. 4 st buskar planterade och lite frön sådda för att driva upp. En lite konstig känsla är när det snöar och är råkallt ute ena dagen och nästa skiner solen och det är varmt.
När jag då går och tittar om det är liv i växterna så tycker jag att dom borde ha kommit längre - det är lätt att glömma att det bara är april.
Just nu är det julrosor som blommar och backsippor o gullvivor är på gång - alltid något.

Våran årliga utflykt till Åholmen blir tisdag 27/4. Vi samlas bakom centrumhuset kl. 10.00. Ta med fikakorgen och sittunderlag.
Håll tummarna för sol och värme. 🥀☕☀

Promenaden runt Skantzensjön fortsätter men nu med en grupp som går ned till Norlings slussar och en som går lite saktare och då går över bron vid hembygdsföreningen. Samling kl. 10.00 vid
Idrottshallen.

Irené Ström kommer att starta en ny grupp ”Samtal seniorer” med början 20 maj kl. 09.30. Samling utomhus vid Knektbacken 65.
Med stöd av samtalskort ”Livsmod, Livsglädje och Livsmening”, ska vi tillsammans försöka hitta glädje i vardagen. Man pratar och fikar. Gruppen träffas 5 gånger.
Är du färdigvaccinerad och intresserad, hör av dig till Irené Ström 073-736 21 81 så berättar hon mer.

SPF kommer att ha mera samarbete med Hembygdsföreningen när det gäller cirklar, utflykter, resor och olika träffar i övrigt.

Nu när fler har fått både en 💉 och två 💉💉 vaccinsprutor så hoppas jag
att vi får se lite fler ansikten på de få aktiviteter som vi har.  😀

Skönt om er och ha det skönt i solen under helgen
Christina  🤗