Motions- och kulturresa till Costa Brava 2 -9 april 2024

För några år sedan inledde vi resesäsongen med en vandringsresa till Katalonien och vi vill gärna hålla fast vid en aktivitet om året där vi förenar lättare fysiska aktiviteter anpassade till oss seniorer med lite utflykter, avkoppling, sol och värme.

Denna resa riktar sig till de av våra medlemmar som vill kombinera lätt motion med lite kultur och samtidigt njuta av våren några veckor tidigare än hemma i Sundsvall. Motionspassen tar Freja-medlemmen Karin Svensson hand om. Karin med lång erfarenhet av seniora motionärer på Friskis/Svettis tar med sig sina ”soft-pass” till vårt resmål. Utflykterna och det kulturella svarar vår ”nästan” egna Spanien-guide Carmen Rios Sanchez för. Resegaranti, och all administration kring flyg, betalningar mm sköter Komfort Resor och Anders Lien, mångårig partner till Freja beträffande utlandsresor. Som vanligt är på våra utlandsresor så har vi försökt inkludera det mesta i priset för resan.

Pris: 16 950 kr (enkelrumstillägg: 2 600 kr)

Priset är med reservation för händelser utanför resebyråns kontroll, t.ex. valutaändringar.

Betalningsvillkor:
En anmälningsavgift på 3 000 kr betalas till Komfort Resor senast 15 dagar efter bekräftad resa. Bekräftelse med faktura kommer att skickas ut av Komfort Resor per e-post i slutet av december. Detta belopp avräknas från slutfakturan (slutfaktura skickas med e-post i början av februari 2024). Slutbetalning 35 dagar före avresa,
d v s senast 27 februari 2024.

I priset ingår:
 - Flyg med Norwegian Stockholm- Barcelona ToR, bagage 23 kg
   inkluderat
 - Sju nätter i Lloret de Mar, Hotell Anabel****
   (www.hotelanabel.com) med helpension inkl välkomstdrink,
   måltidsdryck vin/öl/vatten
 - Utflykt till Barcelona inkl middag
 - Utflykt till Peralada vingård för visning och vinprovning samt
   middag i kanalstaden Empuriabrava
 - Utflykt med båt till Marc Chagalls blåa paradis, Tossa de Mar
 - Resegaranti ställd av Komfort Resor

Övrigt som ingår:
 - Alla motionsaktiviteter med vår egen motionsledare Karin
 - Svensktalande guide Carmen Rios Sanchez som är med oss
   på alla utflykter och lite till
 - Modern turistbuss under transfers och utflykter
 - Turistskatt inkl. samt EU-moms

Ingår ej:
 - Lunch i Tossa de Mar
 - Drycker utöver särskilt angivet, privata utgifter
 - Om deltagarna så önskar ordnas transferbuss
   Sundsvall-Arlanda t/r till självkostnadspris, vid 35 deltagare
   950:-/pers.

Avbeställningsskydd:
Komfort Resor erbjuder inget avbeställningsskydd. Detta har de allra flesta ändå via sin hemförsäkring eller via sitt bankkort (Visa eller Master Card). Använd ditt konto som är knutet till ditt betalkort, så finns ett avbeställningsskydd inkluderat hos de flesta svenska banker.

Totalt har vi 35 platser på denna resa. Kan ev. utökas vid stort intresse. Först till kvarn gäller…

Reseledare: Björn Mårtensson, som också svarar på alla frågor
kring resan. Email: bjorn.martensson@live.com, tfn: 070-3986282.

Motionsledare: Karin Svensson som svarar på alla frågor rörande motionsaktiviteterna. Email: karin.svensson1@hotmail.com,
tfn: 073-5006347.

Mer information om resmålet, utflykter, aktiviteter mm kommer att skickas ut under tiden fram till avresan. Glöm inte kontrollera pass och försäkring. Varje resenär bör ha ordnat försäkringsskydd, t ex gällande hemförsäkring eller via kontokort där det ingår reseförsäkring.

Medlemskap i SPF Freja fordras. Länk till ”Bli medlem”, klicka här

Information om SPF Seniorerna Frejas hantering av dina personuppgifter, klicka här

FULLBOKAT!

Anmäl till reservlista här

OBS! Senaste anmälningsdag 22 december 2023, därefter i mån av plats

Researrangör: Komfort Resor i Göteborg, Anders Lien AB, som har lagstadgad resegaranti vid Kammarkollegiet. www.komfortresor.se och www.kammarkollegiet.se/resegarantier

Vår guide på plats Carmen      Vår egen motionsledare Karin

Varmt välkomna med er anmälan till en härlig resa med motion, god mat, kultur, sol och värme!!

Resegruppen i SPF Freja