Lär känna din residensstad Härnösand 10 augusti 2022

Resan är inställd!

Följ med Freja på en resa med besök på Bilmuseumet, Hemsö fästning och Härnösands Domkyrka.

Vi börjar med ett besök på Bilmuseumet, där får vi en guidning runt bland de fina bilarna. Därefter åker vi till Strinningen, där vi tar färjan över till Hemsön och Hemsö fästning som historiskt är en av Sveriges mest betydande försvarsanläggningar. Vi har en fantastisk utsikt från restaurangen. Vid klart väder kan man se Åstön  i söder till Högbonden i norr. Vi börjar med att äta av den goda lunchbuffén i restaurangen innan vi får en guidad visning både under och över jord.

Därefter kliver vi ombord på bussen och åker mot Härnösand. Vi stannar och fikar från bussen innan vi kommer till Domkyrkan, där vi möts av en guide som visar oss runt. Efter visningen åker vi tillbaka till hemorten.

Vi åker från Sundsvalls hpl P kl .08.30, beräknas vara åter i Sundsvall vid 18-tiden.

Fakta:
Pris per person 825 kronor

I priset ingår:
-Bussresa
-Guidning och fika på Bilmuséet
-Lunchbuffé inkl sallad, smör, bröd, måltidsdryck och kaffe samt guidning på Hemsö fästning
-Guidning i Härnösands domkyrka

Researrangören Byberg/Nordin fakturerar (via mailadress) och står för resegarantin.

Varje resenär bör ha ordnat försäkringsskydd, t ex gällande hemförsäkring eller via kontokort där det ingår reseförsäkring.

Medlemskap i SPF Freja fordras. Länk till ”Bli medlem” klicka här.

Information om SPF Seniorerna Frejas hantering av dina personuppgifter, klicka här

Sista anmälningsdag 8 juli

Beställning av resan görs via anmälningsformuläret.

Frågor besvaras av Karin Ledin, 070-3981947

Varmt välkomna med er anmälan

SPF Freja
Rosita Sundberg