Inställd! Blommor och trädgårdar i Nederländerna, 23-26 april 2023

Välkommen med på en resa till Holland, där vi njuter av Amsterdams blomsterprakt, mångfald, kultur och historia i en härlig blandning. Vi bor i huvudstadens ”lillasyster” Utrecht. Lite mindre och lika charmigt med allt det för ”lilleputtlandet” typiska, som kanaler, blommor, ost, genever och öl!

Klicka här för detaljerat dag för dag program. Där finns också mer detajer om pris och vad som ingår i priset för resan.

FAKTA
Avresetider Arlanda

23/4 flyg avgår från Arlanda kl 11.40, ankomst Amsterdam kl 13.45.
26/4 flyg avgår från Amsterdam kl 18.55, ankomst Arlanda kl 21.00.

Vi flyger med SAS tur och retur. Utförlig information om avresan meddelas i det avresemeddelande som skickas ut cirka två veckor före avresa.

TILLÄGG
SPF Freja ordnar anslutningsbuss Sundsvall – Arlanda tur och retur

Varje resenär bör ha ordnat försäkringsskydd, t ex gällande hemförsäkring eller via kontokort där det ingår reseförsäkring.

Medlemsskap i SPF Freja Seniorerna fodras, för att bli medlem klicka här

Information om SPF Seniorerna Frejas hantering av dina personuppgifter klicka här

Sista anmälningsdag senast 31 januari, därefter i mån av plats.

INSTÄLLD!

Anmälningsavgiften är 10% av resans pris per person och skall betalas inom 10 dagar efter erhållen bokningsbekräftelse/faktura, resterande betalas senast 40 dagar före avresa. Bokningsbekräftelse /faktura skickas via e-post i fall inget annat önskats.

Avbeställning
Avbeställning av resa debiteras enligt Svenska Resebyråföreningens villkor för paketresor och Specialresors särskilda villkor, finns att hämta på www.special-resor.se (inför resan).

Hotel Hampton by Hilton***
Hemsida: www.hiltonhotels.com/nl_NL/nederland/hampton-by-hilton-utrecht-central-station/
Hotellet öppnade 2019 och har totalt 193 rum som är modernt inredda med ljusa färger. 42-tums HDTV, kaffe- och te-faciliteter, strykjärn/strykbräda, kassaskåp, hårtork, ett litet arbetsbord, WiFi och bekväma sängar.

Hotellet har ett bra läge i det stora shoppingcentret Hoog Catharijne precis bredvid centralstationen. Det tar endast 5 min att promenera in till Utrechts historiska centrum med sina vackra byggnader och kanaler samt stort utbud av restauranger, barer och shopping. I hotellets stora lounge kan man koppla av eller ta något att dricka. Baren har öppet till kl 24.00 och serverar snacks och pizzor.

Övrigt
Under vårt besök i Amsterdam under sightseeingen så promenerar vi på både jämt och ojämnt underlag. Kontakta oss gärna om du har funderingar kring detta.

Researrangören förbehåller sig rätten att ställa in en resa senast 30 dagar före avresa om antalet deltagare understiger 25 personer.

Vi reserverar oss för eventuella program-, pris- och tidtabellsändringar utanför vår kontroll.

Ansvarig arrangör enligt resegarantilagen är Specialresor.

Frågor besvaras av Jöran Ekberg SPF Freja, 070-2699819

Välkomna med Er anmälan