ÅDALEN III - 23 AUGUSTI 2024

Följ med SPF Freja och upptäck Ådalens historia och natur, på land och längst Ångermanälvens vatten. I Lunde står monumentet ståtligt som påminner om de scener som utspelade sig på platsen för snart 100 år sedan. Färjan Ådalen III, som bjudit in till otaliga kvällar med härlig stämning, är nästan lika självklar för älven som de miljontals stockar som vattnet burit genom historian.

Avresa från Sundsvall kl. 14.30 och längst vägen stannar vi för kaffe med bröd. Väl framme i Lunde möter vi upp vår guide som kommer ta med oss på en historisk resa tillbaka till 1931 och de extraordinära händelser som utspelade sig i Ådalen då.

Efter guidningen beger vi oss vidare till hamnen i Kramfors och kliver ombord på Ådalen III där kvällen kommer spenderas. Båten avgår kl. 18.00 och ombord får vi njuta av en härlig Skärgårdsbuffé medan vi sakta glider fram över Ångermanälven.

Båten är åter i hamn vid ca 22.00 och vi beger oss därefter hemåt igen.

FAKTA

Pris: 1 200 kr/person

I priset ingår:
  - Bussresa
  - Guidning Skotten i Ådalen
  - Biljett Ådalen III
  - Skärgårdsbuffé inkl kaffe/te och kaka
  - Fika ombord på bussen

Varje resenär bör ha ordnat försäkringsskydd, till exempel gällande hemförsäkring eller via kontokort där det ingår reseförsäkring.

Medlemskap i SPF Seniorerna Freja fordras. Länk till ”bli medlem” klicka här.

Information om hur SPF Seniorerna Frejas hantering av dina personuppgifter, klicka här.

OBS! Vill du anmäla två personer till exempel dig själv och din vän, väninna, fyll i anmälningsformuläret två gånger. (Detta är viktigt när det gäller fakturering. Fakturering sker alltid via angiven epost adress).

Sista anmälningsdag 20 juni

FULLBOKAT!

Anmäl till reservlista här

Researrangören Byberg/Nordin fakturerar (via epost adress) och  står för resegarantin.

Frågor om resan besvaras av Jöran Ekberg, 070-2699819

Välkommen med din anmälan!

SPF Frejas resegrupp