220517 Inför sommaren

Här kommer ett nytt brev från mig, ordförande i Freja.

Det är en mörk och dyster tid ute i världen men man måste ändå försöka glädjas åt de ”små nära ting” som finns runtomkring oss. Våren går framåt med stormsteg och det blir vackrare för varje dag som går. Vi i Freja har kommit igång med full fart på alla aktiviteter så det känns, sakta men säkert, som om den tråkiga pandemitiden försvinner ner i barmhärtig glömska.

Frejakörens sångfest den 28:e maj kommer att genomföras som planerat. Kjell Lönnå skulle ha medverkat som gästdirigent men tyvärr blir det inte så på grund av Kjells plötsliga död. De sånger som han arrangerat kommer att sjungas under en annan dirigents ledning.

Vårterminen avslutas 31:a maj med ett medlemsmöte utomhus på Norra Berget. Vår fantastiska trivselgrupp har, som vanligt, hittat på mycket roligt att göra.

Alla aktiviteter som resor, fysiska övningar, studiebesök fortsätter under maj och även till viss del under sommaren. Titta alltså på hemsidan eller SPF-appen så får ni veta vad som händer.

Efter en förhoppningsvis fin och avkopplande sommar träffas vi igen 6:e september för höstens första medlemsmöte på Clarion Hotell.

Soliga hälsningar från Birgitta Hjelte