201002 Ordförande har ordet

Hej alla!

Så är hösten här, en annorlunda höst får man konstatera. Inte hade vi kunnat tro i mars att vi fortfarande i början av oktober skulle sitta kvar i pandemin om än i en just nu lindrigare form. Som alla vet så går Frejas verksamhet på sparlåga och med de besked som kommit med fortsatta restriktioner så kommer vår verksamhet att fortsätta under hösten på en betydligt lägre nivå än normalt. Även SPF centralt är mycket tydliga i sina informationer och uppmanar föreningarna att avstå från alla arrangemang inomhus.

På senaste styrelsemötet har vi därför beslutat att för hösten 2020 gäller följande:

• Inga aktiviteter som äger rum inomhus planeras. Det betyder att bl.a. våra månadsmöten under hösten är inställda. Vissa kurser/cirklar som avbröts i våras planerar att under ordnade former avsluta de aktiviteterna och det ska man naturligtvis göra.
  • Vi planerar vidare med studiebesök/liknande som helt eller delvis sker utomhus.
  • All planering av reseverksamhet fokuserar på 2021 och framåt.
  • Beträffande fysiska aktiviteter så bestämmer respektive grupp själva hur man vill göra och där pågår nu bowling, boule och bordtennis.
  • Våra funderingar om hur vi genom nyttjande av ny teknik ska kunna utveckla och bredda vår verksamhet fortsätter.

Vi lägger i brist på inomhusaktiviteter in två Höstträffar utomhus på Södra Berget.
Tisdagen den 13 oktober 2020 kl. 12-14 alternativt
Onsdagen den 21 oktober 2020 kl. 12-14
Antal: max 50 per gång
Freja bjuder på
Korv med bröd, dryck, kaffe och kaka
Kenneth Tjernström underhåller med Golden hits

Ni väljer själva vilket datum som passar er bäst. Dessa träffar följer de allmänna reglerna om antal deltagare, varför anmälan måste göras i förväg. Arrangemanget är gratis. Om det blir många anmälda så försöker vi ordna ytterligare något tillfälle.

Mer information hittar ni här, där även anmälan kan göras. Den skall göras senast den 11 oktober 2020.

Ibland så fungerar verkligheten inte som man tänkt och det blir inte som man vill och det är ingen tröst att i stort sett alla andra föreningar dras med samma bekymmer. Men det är bara att gilla läget och försöka göra bästa möjliga av det.

Styrelsen
gm