Tre platser kvar på Frejas fågelkurs

Att gå en fågelkurs är ett trevligt sätt att komma i gång med fågelskådning. Vi planerar att tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan starta en cirkel i fågelskådning med Jan Lindström som kursledare. Du kan läsa mer om Jan på hans hemsida www.pippipafaglar.se.

Vi kommer att besöka flera fina ställen i Sundsvalls närhet under våra fyra sammankomster. Du behöver inga speciella förkunskaper eller utrustning. Kikare finns att låna.

Första sammankomsten äger rum måndag 29 april kl 08.00-11.00 och vi träffas först vid OK i Kvissleby kl 8.00 innan vi beger oss till dagens fågellokal. Övriga tre sammankomster kommer att äga rum tisdag den 14 maj, onsdag 22 maj och måndag 27 maj med samma klockslag.

Kursavgiften uppgår till 700 kr och kommer att faktureras av Studieförbundet Vuxenskolan.

Utöver ovan fyra tillfällen är alla välkomna att vara med på Fågelskådningens dag som äger rum söndag den 5 maj och den dagen kostar ingenting. Vi återkommer med mer information.

Har du några funderingar, kontakta Lars Backlund på tel 070-797 4567 eller larsbacklund55@gmail.com

Anmälan senast den 12 april 2024. Max antal deltagare är 12 personer

Kursen är fullbokad

Du måste vara medlem i SPF Freja, för medlemskap, klicka här.

För information om SPF Frejas hantering av personuppgifter, klicka här.

Med vänliga hälsningar

SPF Seniorerna Freja