Det goda samtalet människor emellan.

Ett möte, en rastplats. En pilgrimsvandring i själen för att få en annan infallsvinkel. Ett verbaliserande av de innersta tankarna, kanske ett vidgat synsätt? Men ett kravlöst möte av delaktighet.

Det är med de tankarna jag vill starta våra sammankomster. Vi använder boken ”Medmänniskor” av Stefan Einhorn som grund och inspirationskälla. Texterna vi läser är till för att ha som utgångspunkt och inspirationskälla vid våra samtal.

Vi har alla olika livserfarenheter som vi kan dela med oss av till varandra. Kanske kan vi känna igen oss eller få ett vidgat syn sätt. Vi läser ett antal sidor inför varje gång, stryker under det vi tycker är viktigt, intressant eller det vi ifrågasätter. När vi läser boken, dyker säkert egna tankar och minnen upp, Kanske blir det något att ta upp i gruppen! Boken är grunden, men deltagarnas tankar och upplevelser är viktigast!

När vi sedan träffas samlas vi först till en gemensam stund. Sedan delar vi upp oss i grupper, fikar och återsamlas för redovisning. Grupperna är tänkt som ett samtal där alla i gruppen får komma till tals. En ny gruppledare utses varje gång. Gruppledare skriver ner det gruppen anser vara kärnan i det genomgångna materialet.

Ledare: Barbro Johansson, tel 070-317 46 48, mail abj.johansson@icloud.com
Plats: Vuxenskolan, Torggatan 4, Sundsvall
Start: torsdag 2 mars. Det blir 4 tillfällen 2 mars, 9 mars, 16 mars och 23 mars.
Tid: kl 13.00 – 15.15
Max antal deltagare: 15 personer
Avgift: 200 Kr inkl. kursbok.
Sista anmälningsdag: 26 februari

Anmäl dig här

Medlemskap i SPF Seniorerna fordras. För medlemskap Klicka här

För information om SPF Seniorerna Frejas hantering av dina personuppgifter Klicka här