Om föreningen

Medlem kan den vara som har rätt att uppbära pension av något slag eller den som är gift eller sambo med medlem.

Tunasol har drygt 1 100 medlemmar

• Gemenskap

Tillsammans är vi starkare
SPF är en politiskt oberoende organisation som påverkar regering och riksdag men också landsting och kommuner med sakliga argument och fakta. Det gäller naturligtvis seniorfrågor som exempelvis ekonomi, boende, hälsa, vård och omsorg. Pensionernas utvecklingstakt måste öka. Det ska finnas pensionärsråd i kommuner och landsting. Det ska också vara en självklarhet med valfrihet i fråga om boende och i fråga om rätten till vård och omsorg på äldre dagar.

Föreningen har två huvuduppgifter, vi vill

• skapa social samvaro och erbjuda många olika aktiviteter som, kulturella arrangemang, resor och friskvård.

• aktivt arbeta för att ta tillvara de äldres intressen och att verka för att levnadsförhållandena för personer som behöver samhällets stöd utvecklas.

Fem (5) starka skäl att gå med i SPF Seniorerna

• Ett enkelt sätt att träffa nya och gamla vänner
  • Delta i aktiviteter, kurser och resor
  • Stödja arbetet för seniorernas villkor i samhället
  • Dra nytta av centrala och lokala medlemsförmåner
  • 9 nummer av medlemstidningen Senioren (värde 441 kr/år)

SPF Förbund och Distrikt - vad gör dom?

Smart Senior - fler än 300 rabatter för dig som är pensionär
Som medlem i SPF Seniorerna får du medlemskap i rabatt- och förmånsklubben Smart Senior. Smart Senior erbjuder hundratals rabatter på bland annat glasögon, mobilabonnemang, vitvaror och resor.

Du registrerar dig enkelt för gratis medlemskap på. Ditt Smart Seniorkort finns digitalt i deras app som du kan ladda ner i din smartphone via www.smartsenior.se/appen.

Under fliken Kommunservice hittar du t ex olika Träffpunkter som vi har i kommunen.

Medlemsavgift