Ordförande har ordet

Jag gillar att köra bil. Den är för mig symbolen för frihet. En bland flera. Jo, jag vet så väl att mitt gillande strider mot tidens strömning.

Senaste numret av medlemstidningen SENIOREN, 2/24, innehöll en artikel med den manande rubriken TA TILLBAKA RATTEN. Nu finns det kurser för seniorer som glömt bort hur man kör bil. Av gammal vana låter kvinnor mannen köra bil. Att köra bil kräver regelbundenhet. Jag instämmer i maningen – ta tillbaka ratten. Och friheten.

Styrelsen beviljades nyligen ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret. Det känns betryggande när vi nu tar oss an ett nytt. Vid vårt styrelsemöte utsågs  Agneta Hovmöller till ny vice ordförande. Hon har lång erfarenhet av vår verksamhet. Kjell Sveningsson är ny ledamot i styrelsen. Hans uppgift är bl.a. att svara för tekniken vid våra medlemsmöten. En viktig uppgift för honom och styrelsen. Vi måste kunna höra vad våra medverkande vill förmedla. Då behövs en fungerande teknik.

Styrelsen var beslutsam – som alltid. Medlemmarna ska erbjudas ett rikt utbud av aktiviteter att fylla sin fritid med. Några av aktiviteterna finner du inne i tidningen.

Bland våra medlemmar finns många idéer om vår verksamhet. Tveka inte. Hör av dig till styrelsen. Den är lyhörd.

Jag läste den än en gång. Katalogen. Innehållsrik från pärm till pärm. Kommunens katalog SENIORAKTIVITETER VÅREN 2024. Den finns att hämta på kommunens fem träffpunkter runt om i kommunen. Katalogen har många aktiviteter att erbjuda dig. Njut av friheten att kunna välja bland mängden. Hämta den redan - nu. Och välj.

Jag tar mig friheten att påminna om att snart är det vår - igen. Glömd är vinterns snö och is. Glömda är trottoarernas glesa gruskorn i en isig tid. Glömda är alla andra vinterns förtretligheter. Nu sätter vi oss vid ratten – och njuter av friheten.

Margareta Erman