Teaterresa till Åbo
Främlingen skrevs i mitten av 1980-talet av den amerikanske dramatikern Larry Shue och blev en långkörare off-Broadway. Pjäsen är en komisk, men kritisk skildring av blind främlingsfientlighet och rädsla för andra och annorlunda människor. I den här uppsättningen tas det fasta på framtidsperspektivet genom att uppgradera handlingen till nutid med allt vad det innebär. Inställd pga för få anmälningar.

Stockholm för stockholmare – turister i vår egen stad
Vi guidades runt av välkända och erfarna guiden Bosse Eliasson. Resan gick via Norra Bantorget till Hagastaden med Karolinska, Norrtull, Roslagstull, Vallhallavägen, Hjorthagen, Norra Djurgårdsstaden, Blasieholmen (Nobel Center), Skeppsbron och Slussen. Stopp för lunch på Restaurang Kvarnen som invigdes 1908. Efter lunchen går turen vidare mot Fjällgatan, Hammarby Sjöstad, Slakthusområdet, Årsta, Liljeholmen, Fredhäll och slutligen Kristineberg och sedan vidare mot vår slutstation i Sollentuna.

Tullgarns slott, Trosa, Ytterjärna kyrka och Saltå kvarn
Vi guidades av Linnéa Sallay som är både sångerska/violinist och auktoriserad stockholmsguide.

Första stoppet var på Antroposofernas Kulturhus i Ytterjärna för lite fika sedan vidare mot Tullgarns Slott. Tullgarn förknippas med Kung Gustaf V och Drottning Victoria, som tillbringade somrarna här i slutet av 1800-talet och början av 1900-talet. Färden gick därefter vidare till den pittoreska pärlan Trosa med sin låga trähusbebyggelse. Här avnjöt vi en god lunch på välkända Bomans Hotell & Restaurang. Efter lunchen fortsatte vid mot Ytterjärna kyrka (med en historia sedan 1100-talet) för att  njuta av vacker sång och fiolspel av vår guide Linnéa Sallay. På hemvägen stannade vi till och handlade på Saltå Kvarn.

Skånelaholms slott (slottet har flera trappor och ingen hiss)
Slottet ligger vid sjön Fysingens östra strand nära Upplands Väsby och förvaltas av Vitterhetsakademien. Den ståtliga huvudbyggnaden från slutet av 1600-talet är uppförd av familjen Gyldenklou och med ritningar av Tessin. Slottet var sedan i privat ägo så sent som fram till 1985, då den sista ägarinnan fru Rettig flyttade in till staden. Vi fcik en guidad visning av slottet med alla redskap, böcker och utensilier från storhetstiden fram till våra dagar. På vägen stannade vi vid Skånelaholms gamla kyrka med sina fina vägg- och kalkmålningar från 1300-talet.

Juli - promenader för oss som är kvar i stan - SL-kort
Aktivitet tillsammans med SPF Upplands Väsby. Vi var ett 20-tal personer som en gång i veckan gjorde dessa härligt genomförda promenader.

Dalsland (tre dagar)
Kallas ett Sverige i miniatyr med dess skiftande landskap, skogar och sjörikedom. Ett landskap lite på sidan av allfarvägen, men väl värt att uppleva. Huvudattraktionen blev en 4,5 timmes färd på Dalslands kanal med en härlig sjölunch.

Upplands-Bro
I SPF Grindslantens regi arrangerades en guidad utfärd till Upplands-Bro kommun med sina två huvudorter Kungsängen och Bro. Här finns Livgardet, Brohof Golfklubb med sina unika greener, Stäkets borg med sin historia, många små och stora företag och en mycket vacker natur. Vi stannade även vid Håtuna kyrka och fick bl a  information om Håtunaleken.

Minikryssning
Med M/S Rosella till Åland med underhållning, taxfreefynd och god mat. Ulf Elfving gjorde en uppskattad intervju med Sven Melander.

Julkonsert
Sollentuna kyrka och traditionellt julbord på Scandic Infra City. Årets julkonsert med artister av högsta klass, förstäktes av Laurentii Motettkör under ledning av Ewa-Lena Kansbod.