Årsmöte
Bengt Peder Olrog och Hans Arnbom framförde kända och okända melodier av Ulf Peder Olrog.

Soft Jazz Quartet
Fyra härliga musikanter underhöll oss med sin musik.

Andra världskrigets slut
Föredrag av författaren och dokumentärfilmaren Jan Olof Nilsson om andra världskrigets slut. Jan-Olof har prisbelönats för sin bok "Lucky Strike - Svenska krigsbrudar, krigsbarn och allierade flygare". I samband med 70-årsdagen i maj 2015 av andra världskrigets slut visades hans dokumentärfilm "När amerikanerna kom till byn" på SVT. Vänskapsband knöts då fler än 300 utländska stridsflygplan med bl a 1300 amerikaner kraschade eller nödlandade i Sverige.

Åldras lyckligt!
Det är aldrig för sent att påverka sitt liv och sitt välbefinnande. Birgitta Ingridsdotter, legitimerad psykolog och ordförande i Sveriges geropsykologers förening, berättade om olika psykologiska faktorer som ökar vårt välbefinnande. Hans Wilhelm Löwgren spelade och sjöng sånger med anknytning till detta.

Försommarfest på Edsbacka Wärdshus och en show om Cornelis Vreeswijk med Mikael Edfelt och gitarristen Mattias Olofsson. Mikael är en flitigt anlitad låtskrivare och visartist som har medverkat med egna låtar i radio och uppträtt flera gånger i Cornelisrummet på Mosebacke Etablissemang. De framförde låtarna med stor värme och humor.

Livet som utrikeskorrespondent
Den välkände journalisten och TV-profilen Bertil Karlefors berättade och visade bilder från sina många spännande och dramatiska uppdrag som utrikeskorrespondent. Han har arbetat i 35 år, dels på SVT Aktuellt dels på TV4 Nyheterna. Bertil har rapporterat om händelser i ett tjugotal länder ute i världen, bl a från två revolter i Moskva, tsunamin i Thailand, Iran-Irak konflikten, från Beirut och även från valet av president Obama i USA.

Tanto 1917
Lagom till Södra Tantolundens Trädgårdsförenings 100- årsjubileum blev Stella Fare färdig med sin bok "Tanto 1917". Stella Fare, som tidigare varit politiker i Stockholm stad, har ett gediget intresse för Stockholm, både stadens historia och nutid. Stella berättade om fattigdomen och nöden, som ledde fram till potatiskravallerna våren 1917. Det är ett spännande stycke historia, som gav Södermalms fattigaste tio kg sättpotatis till det som idag är Tantolundens fina koloniområde. Stella Fare är en person som är intressant att lyssna till och hon kan sitt Stockholm!

Expedition Polaris - Mord ombord
En enmansföreställning framförd av skådespelaren Michael Lechner om ett mordmysterium i Arktis. En föreställning om människans kraft att överleva - på gott och ont. En sann historia och en gastkramande berättelse. 29 juni 1871 ger sig äventyraren Charles Francis Hall iväg tillsammans med en 25 man stark besättning för att bli först i världen att nå Nordpolen. Men det går inte som tänkt. Vad blir kvar av vår mänsklighet när allting ställs på sin spets?

Adventsträff med jullandgång
Trubaduren Dan Hagelberg underhöll oss med visor från 1900-talet och blandade dem med historiska berättelser om låtarna och artisterna.

Astrid Ström, SPF Tunasols syn- och hörselombud, informerade om hjälpmedel och vart man vänder sig för hjälp.