2019-10-21 Medlemsmöte med Hans Andersson

Västra Rekarne SPF Seniorerna samlade sina medlemmar den 21 oktober till en träff i Sockengården, Lista. Vi gästades av Hans Andersson från Kungsör som visade och berättade om Alaska där han var med sin son. Vi fick se fina bilder på björnar med ungar, renar, fiskar och ekorrar. Hans och hans son tältade på Alaska. Man fick inte ha kött i tältet utan det fanns plåtskåp där man fick låsa in maten. Sedan visade han bilder och berättade om Island som han besökt. I Blå lagunen är det 40 grader varmt.Sedan såg vi bilder på geijser och islandshästar.Vi tackade Hans med en stor applåd. Därefter serverades kaffe med smörgås och kaka.
Information om programmet för 2020-2021 lämnades av Sven-Åke. Lotteridragning genomfördes och ordförande hälsade alla välkomna till nästa träff i november samt avslutade träffen.
Margareta Eriksson