Verksamhetsplan för SPF Seniorerna Västra Rekarne

Alla pensionärer inom vårt verksamhetsområde har rätt till medlemskap i vår förening.

Föreningen skall lokalt verka för inflytande, valfrihet och livskvalitet för medlemmarna. Föreningen verkar inom SPF Seniorerna och dess olika organisationsled i enlighet med deras stadgar och handlingsprogram.

Föreningen ska aktivt medverka i Kommunala Pensionärsrådet KPR och Region Sörmlands Pensionärsråd RPR.

Föreningen anordnar medlemsmöte, med varierande och engagerande program, en gång varje månad. Dessa hålls den tredje måndagen i månaden (utom juni/juli).

Program utges en gång per år.

Medlemmarna ska ges möjlighet att delta i av dem efterfrågad studieverksamhet, resor, studiebesök och andra aktiviteter.

För närvarande pågår boulespel, vinterhalvåret i Munktellarenan torsdagar, sommartid måndagar och torsdagar vid Hallstavallen. Promenader arrangeras tisdagar var annan vecka under vår och höst -när vädret så medger.

Styrelsen ska leda verksamheten enligt av föreningen antagna stadgar.

Styrelsen sammanträder vanligen en vecka före medlemsträffarna.

Vid kulturarrangemang och studiecirklar samarbetar vi med Studieförbundet Vuxenskolan.

På hemsidan och i tidningen Srnioren kan medlemmar hitta information över företag med vilka SPF Seniorerna har avtal om Medlemsrabatter.

2018-11-28
2023-11-25