2018-08-20 Skördefest i Västermo Bygdegård

• Dukning pågår

Spf seniorerna Västra Rekarne startade hösten med skördefest i Västermo Bygdegård måndagen den 20 augusti. 60 st medlemmar kom för att inta en buffe med kallskuret kött,potatissallad,brocoli,morötter,taisiki,kikärtsröra med hembakat bröd. I pausen mellan mat och kaffe lämnade odförande information om bl.a vandringar,boule,höstresan mm. Till kaffet fick vi en god hembakt bakelse. Efter kaffet hade Sven-Åke ordnat en tävling där vi fick gissa på vilka kända personer som han presenterade. Lite svårt var det . Vi hade besök av två herrar från kalklinebanans förening som hade böcker med sig som vi fick köpa.Vi sjöng för en av våra medlemmar som fyllde 90 år den dagen. Träffen avslutades med lotteridragning och sedan tackade ordföranden alla som hjälpt till med festen och hälsade alla tillbaka till nästa träff i september.
Margareta Eriksson