2019-02-18 Årsmöte

• Anita Carlsson och Monica Järleskog avtackades
  • Arlette Törnblom föredragshållare
  • Den sedvanliga smörgåstårtan serverades

SPF Seniorerna Västra Rekarne hälsade ett 60-tal medlemmar välkomna till årsmötet den 18 februari i Sockengården. Vi hälsade Arlette Törnblom välkommen. Hon redogjorde hur man kan undvika fallskador. Man ska t.ex. använda broddar på skorna, stärka balansen, kolla synen,ha koll på läkemedlen som man har samt ta bort lösa mattor på golven. Hon fick en bukett tulpaner som tack. Därefter inledde vi årsmötet med parentation över avlidna medlemmar under året som gått. Till ordförande för 2019 valdes Margareta Eriksson,vice ordförande Juris Smitmanis, sekreterare nyvaldes Gunilla Ekman,kassör Yvonne Stangvik. Monica Järleskog och Anita Carlsson från styrelsen avtackades med blommor samt Siw Bäcklund och Ewa Rooth från kaffekommitten fick också blommor. Ordförande tackade för förtroendet och avslutade mötet. Sedan bjöds det på smörgårdstårta och kaffe med kaka. Sist genomfördes lotteridragning.
Margareta Eriksson.