Månadsmöte 2023 03 21

SPF Seniorerna Norra Kind hade månadsmöte 21 mars i Boarp-Närarps bygdegård.

• Fredrik och Anne
  • Andning
  • Ola och Fredrik diskuterar
  • Fredrik och Anne
  • Andning
  • Ola och Fredrik diskuterar

SPF Seniorerna Norra Kind hade månadsmöte 21 mars i Boarp-Närarps bygdegård.
Nästan 50 medlemmar kom för att umgås och ha trevligt. Nisse Nilsson hälsade välkommen till medlemmarna och Fredrik Skattberg, räddningstjänsten.
Fredrik visade hur det går till med HLR. Till sin hjälp hade han dockan Anne. Fredrik visade hur man gör hjärtkompressioner och hur det fungerar med hjärtstartare. Han informerade om var det finns startare i vårt område. Han visade hur man gör när någon sätter i halsen och får stopp i andningen. Skillnaden hur man hjälper små barn och äldre barn betonades. Några provade på att göra kompressioner på dockan Anne. Det var mycket bra att ha en sådan genomgång. Kenneth informerade om resan till Österlen. Det finns fortfarandera platser kvar.
Inger slog ett slag för nästa möte, vårbuffén i Tvärred 25 april. Skådespelaren och imitatören Anders Månsson kommer. Vi kunde senast se honom i filmen Andra akten.
Nisse berättade att planerna med Gällstadsgården har överklagats till Mark och miljööverdomstolen. De kommer att avgöra, inom två månader, om överklagan kommer att tas upp till prövning.
Vi fick fika med frallor och jättegoda mazariner. När alla var nöjda, drogs det lotterier och mötet avslutades med nationalsången.