Årsmöte 2023

Årsmöte i Grönahögs Församlingshem

• Kaffe och semla

Den 21 feb hade SPF Norra Kind årsmöte i Grönahögs Församlingshem för ca 50 medlemmar.

Ordförande Britt-Marie Larsson hälsade alla välkomna.

Mötet började med parentation för de 5 medlemmar som avlidit under det gångna året. Bengt Leander läste en dikt. Ett ljus tändes för var och därefter hölls en tyst minut.

Bengt Leander valdes till ordförande för mötet och Gun Karlsson till sekr.

Vid årsmötet återvaldes Britt-Marie Larsson som ordförande. Övriga ledamöter som valdes är Bengt Leander, Karin Gotting, Inger Nilsson, Nils Nilsson, Lisbeth Gustafsson, Ingemar Larsson och som suppleant Gösta Andersson.

Mai Johansson och Gun Karlsson, som varit med i styrelsen i många år och lagt ned mycket kraft och tid, avtackades med varsin rosenbuske.

Annika Björn blev avtackad som revisor med en tulpanbukett.

Johanna Björk, demenssamordnare i Ulricehamn fortsatte med information om kognitiv svikt och hur man ev kan undvika detta med bra mat, motion, social samvaro, korsord mm

Kaffe o semla serverades och det blev mycket diskussioner runt borden.

Johanna Björk tackades med blommor.

Vinsterna i lotteriet delades ut till vinnarna.

Nationalsången avslutade mötet.