Årsmöte 2024

Årsmöte i Boarps Bygdegård 20 februari 2024

• Kaffe och Semla

Den 20 feb hade SPF Norra Kind årsmöte i Boarp-Närarps Bygdegård.

55 medlemmar hade samlats.
Vice ordförande Bengt Leander hälsade alla välkomna.
Mötet började med parentation för de 3 medlemmar som avlidit under året.
Bengt läste en dikt och det tändes ett ljus för var och en. Därefter hölls en tyst minut.
Bengt Leander valdes till ordförande för mötet och Karin Gotting till sekreterare.
Britt-Marie Larsson avgick som ordförande. Britt-Marie kunde inte närvara på mötet ch kommer att bli avtackad vid ett personligt besök i hemmet. Bengt Leander valdes till ny ordförande.
Övriga ledamöter är Karin Gotting, Inger Nilsson, Nils Nilsson, Lisbeth Gustafsson Ingemar Larsson och Gösta Andersson. Som ny ledamot, valdes Per Johansson.
Efter kaffe och semla, blev det frågesport á la Hjärnkollen.
Inger Nilson och Anita Claesson ställde frågorna. Varje bord tävlade som ett lag och gjorde bra ifrån sig. Det blev väldigt mycket surr i lokalen och alla blev engagerade. Bästa laget, det ljusgula, fick ihop 14 rätt av 16 möjliga. Frågeledarna tyckte det var roligt att visa hur Hjärnkollen fungerar och alla deltagarna i lagen hjälptes åt att svara på de kluriga frågorna.
Därpå följde lotteridragningar.
Efter att vi ha sjungit Nationalsången avslutades mötet.