Intressant Svedbergsbesök

Många deltagagare på studiebesök

SPF Norra Kind Har varit på studiebesök hos Svedbergs i Dalstorp. Nästan 50 medlemmar deltog och vi fick en mycket bra genomgång av Mikael Ståhl. Svedbergs firar 100-årsjubileum nästa år och är börsnoterat. De tillverkar produkter för badrum och är marknadsledande i Norden. Produktutveckling, design och produktion sker till största delen i Dalstorp. Sortimentet består av badrumsmöbler, badkar, duschar, WC, handdukstorkar, belysning och blandare. Efter genomgången, blev vi delade i 4 grupper och fick då en guidad tur genom företaget, som har 27.000 m2 yta. Vi fick titta på robotar, lackering, paketering mm mm. Efter en intressant tur i fabrikslokalerna, blev det kaffe och därefter fick vi se en kort film om företag, där huvudrollen innehades av Sune Svedberg, som berättade historik om Svedbergs. Mikael avslutade det hela och Arne Karlsson tackade för att vi fått komma dit.

Bilderna visar föreningens medlemmar på rundvandring.

Inskickat av Inger Nilsson