Gjorda aktiviteter

Avklarade aktiviteter 2019

2019 Januari 22. Årsmöte i Tureholmskyrkan.
Årsmötesförhandlingar samt Bodil berättar om "Seder och skrock vid livets högtider".

Februari 26. Månadsmöte där Carina Näsström berättade om vad man bör tänka på inför ett möte inför ortopedoperation. Sune Håkansson från Kristianstads Buss informerade om bussresa till danska ön Ærø.

Mars 3. Kyrkosöndag i Höörs kyrka med med Helene Hansson som präst. Därefter lunch på Åkersberg.

Mars 26. Månadsmöte där musikgruppen Blandfärs underhåller med sång och musik.

April 23. Månadsmöte på Vannaröds slott. Göran Wenemark från NTF berättade vad som är viktigt för oss i trafiken.

Maj 28. Inbjudningsmöte där Christina Lindberg underhöll med sång och musik.

Juni 25. Ljungarumsvandring och Ljungarumsborgen med Hembygdsföreningens Bo Johansson som ciceron.

Juli 02. Besök vid Hembygdsparken i Hässleholm.

Augusti 16. Avfärd till den danska ön Ærø. En 3-dagrs busstur med Kristiands Buss.

Augusti 27. SPF Sösdala hade den 27/8 första höstträffen traditionsenligt förlagd till Humlalyckan och 67 medlemmar slöt upp för en trevlig eftermiddag med information, god mat och underhållning som bestod av Helene Hansen och John Sjölin, vilka bjöd på ett trevligt program som förutom kända sånger även gav oss en bild på händelser framförda på dialekt. Tack för trevligt program.

September 24. Saskia Titman berättade om volentärarbete i krisdrabbade länder.

Oktober 22. Parentation. SPF Kören.

November 26. Maria Olsson, Häglinge Nygård "Från bardomsdrömmar till nutida verklighet".

December 10. Julbuffé med Luciatåg.