Havsvindens Veckoaktiviteter

Som medlem i Havsvinden har du mer än 25 olika aktivitetsgrupper att välja bland. Grupperna täcker ett brett område som vi för enkelhetens skull presenterar under de 4 rubriker du ser i menyn t.v. Komplett förteckning över alla aktiviteter finns längre ner på sidan. Flera av våra grupper har nu i vår möjlighet att välkomna nya deltagare.

Saknar du en grupp eller är du intresserad av att starta en ny grupp är du alltid välkommen att kontakta Barbro Lundahl 0730 60 10 13, barbro.lundahl-m@outlook.com eller någon annan i Havsvindens styrelse.

Dag-för-Dag-förteckningen innehåller en kortfattad introduktion av grupperna dag för dag. Den Alfabetiska förteckningen presenterar i alfabetisk ordning utförligare information om aktiviteterna. Ring eller maila respektive Kontakt om du vill veta mer eller för att anmäla ditt intresse för att delta.

Alla Veckoaktiviteter Dag-för-Dag
Alla Veckoaktiviteter Alfabetiskt

Havsvinden har ett samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan för aktiviteter som klassas som folkbildning. Havsvinden registrerar våra deltagare i de aktiviteter som görs i samarbete med SV i deras system.Detta är i enlighet med de statliga reglerna för folkbildningsstöd. Respektive cirkelledare ansvarar för att inhämta och förvara deltagarnas skriftliga medgivande för registreringen.

SPF Mötesförsäkring: Samtliga medlemmar omfattas av SPF Seniorernas mötesförsäkring vid olycksfall i samband med aktiviteter anordnade av förening, distrikt eller förbund. Den gäller även under den direkta färden till/från mötet. Mötesförsäkringen betalas av förbundet och ingår i medlemsavgiften. Läs mer på: SPF:s Skandia-sida här

Deltar man i arrangemang Havsvinden gör i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan så är man försäkrad via dem också om villkor för närvarorapportering mm är uppfyllt. Se länk här