Studieförbundet Vuxenskolan

SPF SAM Helsingborg samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan Skåneland. Här har vi samlat lite information om SV.

Studieförbundet Vuxenskolan
Studieförbundet Vuxenskolan, SV är en idéburen folkbildnings-organisation med visionen om ett samhälle där människor växer genom kunskap, insikt och delaktighet. SV har idag verksamhet i landets alla kommuner och varje år når vi ca 1 miljon människor med våra folkbildande aktiviteter. Hos oss finns alltid plats för folkbildning.

Vår värdegrund
Vår värdegrund hävdar principen om människors lika värde baserat på de grundläggande mänskliga rättigheterna. Vår syn på bildning bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor. Den utgår från individens rättigheter och skyldigheter att som aktiv medborgare ta ansvar för en samhällsutveckling som stärker den liberala demokratin.

Inspirationskatalogen är här!
Vi har samlat tips på föreläsare, underhållare och musiker som gärna kommer till er förening.
Som ett mervärde för er förening i samarbetet med oss, får ni tillgång till vår inspirationskatalog, din verksamhetsutvecklare kommer gärna ut och hjälper till med planering och bokning av akter.

Katalogen är digital för att vi får in nya tips på akter hela tiden och vi vill ge er så många tips vi kan. Håll utkik via länken kontinuerligt då vi uppdaterar katalogen efterhand.
Behöver ni en tryckt katalog? Prata med er verksamhetsutvecklare, men tänk på att ni då kan missa eventuella uppdateringar.

Har ni tips på en aktivitet som varit uppskattad? Tipsa gärna oss, om alla tipsar om sina favoriter i Skåne, får även ni massor av nya tips.

OBS! Som alltid kan det finnas små missar, därför vill vi vara tydliga med att slutgiltiga priser och upplägg alltid sätts vid bokning.

Klicka på länken här:

Inspirationskatalog