Medlemsförmåner

Som medlem i SPF Seniorerna har du ett flertal centrala förmåner. Förbundet satsar i dessa samarbeten på kvalitet, service samt specialsydda erbjudanden för våra medlemmar. Här nedanför presenteras våra större samarbeten - fler förmåner hittar du i menyn till vänster. Många föreningar och distrikt har även egna lokala.

SPF Seniorerna finns över hela Sverige med ca 800 lokala föreningar. I Skåne finns 121 lokalföreningar med ca 38.000 medlemmar. Föreningarna är vårt sociala nav och de anordnar en mängd olika aktiviteter, så det finns något för alla. SPF Seniorerna har också en viktig roll som seniorers röst i samhället och vi jobbar hela tiden för att förbättra seniorers villkor. Ju fler vi är, desto större inflytande får vi. Varmt välkommen till oss!

Vi är ungefär 35 000 personer som är 65+ i Helsingborg och 3 300 av oss är med i SPF Seniorerna.  En viktig uppgift för de lokala föreningarna är att hitta olika aktiviteter som stimulerar till gemenskap. Oavsett vilken SPF-förening man tillhör är man välkommen att delta i andra föreningars aktiviteter. Det innebär att du har tillgång till ett 50-tal föredrag och kan delta i resor och underhållningsprogram. Du kan också vara med i olika cirklar från akvarellmålning till ölprovning.