SAM  Helsingborg

Ny styrelse i SAM !

Vid årsmöte SPF 2024-03-12 valdes en ny styrelse bestående av tre ledamöter så SAM lever i allra högsta grad vidare. Till ordförande valdes Jonny Wedin tillika ordförande i KPR (Kommunala pensionärsrådet). Vidare valdes Ingrid Gustavsson till sekreterare tillika ledamot i KPR och Ewa Walmeus valdes till kassör.

Till vår glädje får vi KPR representanter en rak ingång till SPF:s pensionärsföreningar i Helsingborg stad. Avsikten att driva SAM med minimal administration kvarstår.

Styrelsen kommer att kalla till möte två gånger per år en gång på våren och en gång på hösten. Mötet på våren kommer att vara årsmöte i SAM. I övrigt har vi på detta sätt möjlighet utöver de ordinarie ordförande träffarna vår och höst kalla in ordförande i pensionärsföreningarna om något "brännbart" ärende skulle uppstå i KPR :s hantering av ärenden som kräver dialog med föreningarna. På detta sätt får vi ett utbyte information minst två gånger per år.

Höstens ordförandeträff är satt till tisdagen 2024-09-17 och nästa årsmöte SAM är satt till tisdagen 2025-03-11. Boka dessa datum redan nu !

Hälsningar Jonny Wedin
ordförande i SAM SPF Helsingborg