Brukarrådet behandlade synpunkter på stadsbussarnas invändiga utformning

Tekniska förvaltningens brukarråd för kollektivtrafiken i Lund hade möte den 6 februari 2024. Bl a behandlade rådet synpunkter på stadsbussarnas invändiga utformning samt den pågående översynen av tillgängligheten av hållplatserna vid bland annat Clemenstorget och Lunds C samt övergångsstället över Bangatan vid stationen. SPF representerades på mötet av Inga-Lena Herrman.

Hemtjänstindex och digital hemvård på KPR 5/3

Årets första möte i Lunds kommunala pensionärsråd (KPR) hölls den 5/3. SPF:s representanter i mötet var Anita Hedin och Christer Särnstrand. Utöver representanter för pensionärsorganisationerna i Lund deltog Christoffer Akej, ordförande, samt politiker från kommunstyrelsen och fyra nämnder. Verksamhetschefen för Hemvård och Hälsa, Niclas Snygg, informerade om hemtjänstindex och digital hemvård i Lund. Protokoll och presentationsbildspel finns här.

Detta erbjuder SPF-föreningarna i Lund

De sex SPF-föreningarna i Lunds kommun har alla skapat program för våren 2024. I dessa beskrivs de aktiviteter föreningarna ordnar för sina medlemmar. Programmen sänds till medlemmarna, läggs ut på olika platser etc. Nu kan du även läsa dem på Lundakretsens hemsida. Där finns länkar till alla programmen i pdf-format.

KPR-reglementet, måltider för äldre och kollektivtrafik på KPR

Kommunala pensionärsrådet, KPR, i Lunds kommun hade sammanträde den 21/11. SPF representerades av Anita Hedin och Christer Särnstrand. Christer är vice ordförande i KPR men tjänstgjorde som ordförande under tre punkter i väntan på att ordinarie ordförande skulle anlända från annan förrättning.