SPF, PRO och Lunds kommun kartlägger äldres önskemål om boende

Antalet seniorer ökar för varje år. SPF föreningarna i Lunds kommun vill att kommunen planerar för bra boenden för oss seniorer. Förutom att SPF Seniorerna medverkar till aktiviteter för medlemmarna, är vi också en organisation som skall påverka beslutsfattare i frågor som berör oss. Nu vill vi påverka boendet för oss äldre. OBS! sista dagen att fylla i enkäten är den 4 oktober.

Vi ber därför våra medlemmar besvara 11 frågor i en enkät om hur deras boende skulle kunna vara framöver.
Enkäten kan besvaras via datorn eller på papper.
Alla medlemar som har lämnat mailadresser till sin förening kommer att få ett mail med en länk till enkätformuläret.
Andra får möjlighet att besvara enkäten på papper i samband med möten i sin förening. Det blir även möjlighet att besvara enkäten på Lunds kommuns olika träffpunkter.
Den svarande väljer bland färdiga alternativ. Att besvara enkäten tar bara några minuter. Svarens lämnas anonymt.
Om det är fler än en person i hushållet och dessa har gemensam e-postadress, så kan de svara på frågorna i två omgångar, men bara en gång per person.
Svar kan lämnas till och med fredag den 4 oktober. Undersökningen görs tillsammans med PRO och Lunds kommun.
Resultatet kommer att presenteras i resp SPF-förening och för Lunds kommun i slutet av detta år.