Kassören har ordet

INFORMATION

Medlemsavgiften 2024 för huvudmedlem är 350:- och fakturan kommer per post i brevlådan eller till din mailadress från vårt förbund i Stockholm (central uppbörd) med sista betalningsdag den 31 januari. Om fakturan inte är betald efter påminnelse till den 31 mars, avslutas medlemskapet per automatik.
Vänmedlem kan du bli om du är huvudmedlem i annan SPF-förening. Vänmedlemsavgiften 2024 är 175:- och fakturan utsändes från Ljungens Seniorer under januari till din mailadress eller som brev i postlådan. Du får inte deltaga i Ljungens Seniorers aktiviteter / teater / resor förrän årsavgiften är betald. När du betalar till våra aktiviteter via bankgiro eller swish är det viktigt att du också skriver vad inbetalningen avser och för vem/vilka betalningen gäller.

AKTIVITETSCHECKAR
Boende i Vellinge kommun (75+) erhåller i början av året från kommunen två checkar á 250 kr som kan användas som betalning av aktiviteter som Ljungens Seniorer erbjuder i sitt program med undantag för medlemsavgift och resor arrangerade av resebyrå/bussbolag. Varje check har ett specifikt nummer och för att gälla krävs underskrift med för- och efternamn av checkinnehavaren med namnförtydligande. Checken lämnas som betalning till aktivitetsledaren. Checken gäller för kalenderåret och användes inte hela beloppet under kalenderåret, sker ingen återbetalning av resterande belopp.

UTLANDSRESOR
Vid resor inom EU är det viktigt att ha med Försäkringskassans EU-kort (det europeiska sjukförsäkringskortet). Det ger dig rätt till nödvändig akut sjukvård/tandvård i andra EU-länder.

ANMÄLAN OCH BETALNING
Anmälan är bindande, förhinder skall anmälas till ansvarig för aktiviteten och följande gäller:
Din plats lämnas till någon på reservlistan.
Finns ingen reservlista får du själv ordna ersättare. (Medlem)
I annat fall måste du betala, trots att du inte följer med.
OBS! Det är viktigt att du har avbeställningsskydd i din hemförsäkring.

1.    Du får anmäla max. två personer vid ett tillfälle.
2.    Respektera första anmälningsdag.
3.    Meddela alltid om du behöver särskild kost.

Betalning skall vara insatt på föreningens bankgiro senast datum som står på fakturan. Betalning kan ske via bankgiro med OCR-nummer med automatisk registrering av avsändare. Sker betalning på annat sätt, ska det framgå för vem och vad betalningen avser.

Resor faktureras av respektive resebyrå.

BETALNING med SWISH - till nr 123 60 97 869