Välkommen till SPF Barkåkra

SPF Barkåkra bildades år 1990 och ingår i Sveriges Pensionärsförbund som är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för pensionärer. Såväl
ålderspensionärer som något yngre avtalspensionärer är välkomna.

Föreningen har ca 400 medlemmar och ingår i SPF Seniorerna med 750 föreningar och nära 250 000 medlemmar.

Föreningen har månadsmöten med olika intressanta föreläsare och ämnen, och anordnar resor samt aktiviteter såsom gymnastik, boule, kortspel, musiklyssning, filmstudio och olika studiecirklar m.m.

Månadsmötena genomförs normalt den första tisdagen i månaden kl. 14.00 i Vejbystrands församlingshem eller i VIF:s klubbhus. Mötena inleds med gemensam lunch kl. 13.00 på Viktoriagården för den som så önskar.

Information om föreningens aktiviteter lämnas på annan plats här på hemsidan och dessutom på månadsmötena samt på våra informationstavlor på ICA Vågen och Biblioteket i Vejbystrand samt ICA Källan i Skälderviken. Informationen visas också på vår app.

Välkommen att besöka något av våra månadsmöten för att se hur vi har det.

Om du är intresserad av att bli medlem i vår förening eller har några frågor är du välkommen att kontakta någon i styrelsen. Årsavgiften är 300 kr. Årsavgift för vänmedlemmar är 90 kr.