UTFLYKTER OCH ÖVRIGA ARRANGEMANG 2024

Program för utflykter och övriga arrangemang under 2024 kan du läsa nedan.

Listan uppdateras efterhand.(Senast uppdaterad 240130).

UTFLYKTER OCH ÖVRIGA ARRANGEMANG

Våren 2024

24 januari kl 18: Pubkafton på Vejbystrands restaurang och pizzeria. Bara kom

27 februari kl 14 Besök på Stockholms auktionsverk i Helsingborg, Garnisonsgatan 16. Vi bjuds på kaffe och kanelsnäcka. Möjlighet till värdering av medhavda föremål. Vi åker i egna bilar, gärna samåkning! Anmäl till Katrin senast 20 febr.!

14 mars Besök av Svenska Mäklarhuset på biblioteket kl 14. Mäklare Anna Lundström tar med sig en kollega och en jurist, som berättar om testamente, framtida fullmakt, värdering och försäljning av fastigheter.

20 mars Pubafton från kl 18 på Vejbystrands restaurang och pizzeria. Var och en beställer och betalar vad man vill ha. Trivsam stämning får vi på köpet! Ingen anmälan.

april Några olika tipsrundor i vår vackra trakt planeras. Ännu ej bestämda.

6 april Teater! Vi åker till Helsingborg kl 16.30 med buss och ser föreställningen Riket på Stadsteatern. Det är en bearbetning av Lars von Triers klassiska TV-serie med Ernst-Hugo Järegård som den danskhatande läkaren. Kostnad 245 kr för biljetten och 100 kr för buss tur och retur, summa 345 kr. Anmäl till Katrin! Tänk på att ibland bokas biljetterna upp fort!

11 april Vinprovning med Conny Gustavsson på museet kl 17.30. Conny tar oss med på en rundtur bland fina franska viner. Vi får prova 6 spännande viner och vi får lite tilltugg till. Kostnad 180 kr. Max 14 personer. Anmäl till Katrin!

17 april Vinprovning, likadan som ovanstående. Max 14 personer. Anmäl till Katrin!

22 -25 april Berlinresa, 4 dagar i Berlin. Fulltecknad.

maj Akvarellkurs planeras på museet och i omgivningarna. Tid ännu ej bestämd. Anmäl ditt intresse till Katrin! Ingen kostnad.

28 maj Dags för den årliga Våryran kl 14 i KVS-skogen! Vi leker, provsmakar och gissar! Mycket skratt i skogen! Kostnad 50 kr. Här kan vi vara hur många som helst!

juni Om vädret tillåter arrangerar vi grillkväll i hamnen. Alla tar med vad man vill grilla och dricka. Detta bestäms rätt hastigt när vi ser att vädret gynnar

12 juni Sommarfest med sill och potatis i ladan på Troedsgården i Ranarp kl 17 och framåt! Bra parkering finns, men bäst är att cykla i den ljuva sommarkvällen! Kostnad ännu ej bestämd, ca 200kr. Anmäl till Katrin!

Hösten 2024

augusti Konstrunda! Vi planerar en bussresa till Ljungbergmuseet i Ljungby och till Vandalorum i Värnamo. Mer information kommer så småningom!

augusti Vi bjuder våra äldsta medlemmar (85+) på lunch varje år. De får skriftlig inbjudan i god tid.

september Vi hoppas kunna arrangera några tipsrundor i september och oktober. Filmklubben kommer igång och Musik och lyrik fortsätter förhoppningsvis

september Kickoff för våra aktivitetsledare och för styrelsen med middag. Under planering.

18 oktober  Bussresa till Malmö Opera för att se "Joyride". Fulltecknad. Kostnad ca 850 inklusive biljett, bussresa och kvällsmacka att betala i augusti. Anmäl till Katrin. Max 50 personer.

oktober  Vi hoppas kunna fortsätta med våra Pubaftnar på pizzerian. Mer info kommer!

november Boktips i samarbete med biblioteket och Akademibokhandeln. Datum ej fastställt.

10 december Julfest med Nobel-tema kl 13 i VIF:s klubbhus.

-----------------------

Betalning via Swish 123 338 99 21 eller till bankgiro 588-7807 när din plats har bekräftats!