Vårprogrammet 2023

Våra månadsträffar äger rum kl.14.00 i Landerydgården, Bokhagsvägen 10, Linköping.
Avgift 80 kr kontant eller via Swish, nummer 123 507 99 59. Kaffe med bröd ingår. Anmälan senast 3 dagar innan. Uppge eventuell specialkost.
Föranmälan krävs till alla månadsträffar tel. 073-161 10 49 eller e-post anmalan@spfeklandet.se.
Besök gärna vår hemsida för aktuell information www.spfseniorerna.se/eklandet.
Våra medlemsträffar och alla aktiviteter sker i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan (SV).

Program våren 2023

17 jan tisdag kl.14.00

Sömnens betydelse för hälsan.
Linda Karlsson hälsoprocessledare inom Region Östergötland föreläser.

14 febr tisdag kl.14.00
Årsmöte

Leds av Östgötadistriktets ordförande Christer Wiström.
OBS! DETTA PROGRAM GÄLLER SOM KALLELSE TILL ÅRSMÖTET!
Underhållning: Elever från Folkungaskolan framför sång och musik. Föreningen bjuder på kaffe och förtäring

23 febr torsdag kl.13.00
Lunch tillsammans på Restaurang & Pizzeria Venezia, Ekholmen centrum
.
Dagens rätt har seniorrabatt. Ingen anmälan, bara kom dit.
Aktuell meny: https://pizzeria-venezia.se/

14 mars tisdag kl.14.00
Brottsofferjouren i Linköping stödjer brottsoffer, vittnen samt deras anhöriga.
Daniela Lind berättar om verksamheten.

23 mars torsdag kl.10.00
Vandring / Utflykt
Även den  20 april och den 1 juni.

30 mars torsdag kl.11.30
Lunch

Påskmeny på Ljungstedska Gymnasiet. Kostnad ca 165:- exkl. dryck, betalas på plats.
Anmälan senast den 22/3. Ange specialkost vid anmälan. Det finns 45 platser. I mån av plats även medlemmar i kretsen.

11 april tisdag kl.14.00
Frazzes band
. Från HEP STARS till BAO. En härlig resa med musik av Benny Andersson.

20 april torsdag kl.10.00
Vandring / Utflykt - VI TRÄFFAS VID LANDERYDGÅRDEN, Åker sedan i egna bilar till månadens ”hemliga” utflyktsmål i Linköping med omnejd. Där vandrar vi ca 3 km och/eller tittar på något speciellt. Medtag eget fika. Ingen anmälan, ingen avgift.

27 april torsdag kl.13.15
Lunch på Stadsmissionens Café

Vi träffas utanför Emanuelskyrkan på Ågatan 3 för att äta lunch tillsammans kl 13:15. Anmälan senast den 21 april, tel. 073-161 10 49 eller e-post anmalan@spfeklandet.se.
Ange ev  specialkost och önskad maträtt.
Aktuell lunchmeny finns på: http://www.stadsmissionenscafe.se/

9 maj tisdag
Musikunderhållning
Åtvidabergs Gitarrorkester bjuder på svängig musik från 50 och 60-talet.

25 maj torsdag
Trolska båtturer på Ören inkl. Stierngranats minnesmärken och annat sevärt i området.
Avresa:  08.00 från Landerydgården.
Det börjar i norra delen av sjön Bunn, öster om Gränna. Där går vi ombord på vår båt, som ska förtrolla oss genom John Bauers inspirationsmiljö, och de näckrosfyllda kanalerna som förbinder sjöarna Bunn och Ören. Bakom varje krök kan man se trollen och älvorna!! Efter ca 1½ timme stannar vi för en välsmakande lunch. Därefter fortsätter båtresan och ca 1 timme senare åker vi med bussen till Stjärneborgs Slott byggt av en man vid namn Malte Liewen Stierngranat född 3/8 1871. Här möter en guide, som visar oss muséet och Sveriges enda pyramid! Vi avslutar vår annorlunda resa med ett kaffebesök på Stalpets café och hantverk utanför Aneby. Det ligger precis bredvid södra Sveriges högsta vattenfall. Vi beräknar vara hemma 18:30/19:00.

Detta ingår i resan:  Bussresa, kaffe m dopp, båttur med M/S John Bauer inkl. lunch, Stjärneborgs Slott m guide, Stalpets Café kaffe/smörgås.
Pris för medlem: 750:-, för icke medlem: 950:-

Anmäl er till: SPF Eklandets kassör, tel. 073-600 47 98 eller e-post: kassor@spfeklandet.se.
Vikingbuss skickar ut resebevis med betalningsinformation. Sista anmälningsdag den 20/4 därefter i mån av plats….
OBS! Avbokningsvillkor:  0 – 3 dgr innan avresa är kostnaden 100%

1 juni torsdag kl.10.00

22 aug tisdag
Upptaktsträff i Landeryds Hembygdspark.